Godmiddag

27 November, 13:46

Nu sitter jag i stallet och fryser lite grann, har inte ens gjort klart :/ jag orkar inte, jag var tvungen att sätta mig ner och ta det lugnt. Mitt hjärta är inte som det ska känns det som, det skenar iväg ibland. Fattar nada.. Jag vaknade i morse vid typ kvart , tjugo i nio. Sen ställde jag klockan på snooze men den ringde inte igen -.-' . Så när jag vaknade igen var klockan tio över nio och jag fick skynda mig till bussen som gick tjugo över nio. Men jag hann dricka två glas juice och ta min tablett. Isch ja. Är så trött, är aldrig hungrig så jag äter typ ingenting. Om jag ska äta får jag tvinga ner det för jag är inte hungrig. Hästarna mår bra iallafall och det är skönt, tog ut dom vid tio tiden och gav dom hö i hagen, fodret fick dom inne. Jag satt ute och bara tittade på när hästarna åt från typ tio till klockan elva. Man samlar så mycket kraft när man ser dom tugga i sig maten och mår gott, dom tycker om att vara de dom redan är. Dom är nöjda med livet. Tänk om man kunde vara ett djur, att man aldrig tänker vad som kommer hända eller att tänka i dåtid, dom lever alltid i nuet. Inte oroliga för något dom bara är liksom. Nej usch vad kallt det börjar bli nu här i sadelkammaren. Börjar frysa ganska ordentligt. Jag ska fylla på halm i boxarna, byta vatten och putta ner hö från logen. Ska nog ta och sova där en stund också, ganska skönt. Lägga sig med en filt att ligga på och en filt att ha om sig, och sen får man ha jackan på med för annars blir det för kallt. Kanske tar en ridtur efteråt. Sen ska jag hem till pappa och duscha, packa kläder och försöka pressa ner lite mat så man har någonting i magen. Min medicin börjar fungera ganska bra också fast jag bara har tagit den i 2dagar. Känner mer hopp än oro när det gäller mig och honom, tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0